01. HAKKIMIZDA

HAKKIMIZDA

01.

BAYMAK HAKKINDA

İklimlendirme sektöründe 50 yılı aşkın köklü bir geçmişe sahip olan Baymak, Tepeören’de toplam 60.000 m2 alan üzerinde, iki üretim tesisi ile faaliyet göstermektedir. Türkiye’nin önde gelen üreticilerinden olan Baymak’ın Türkiye genelinde, 1000‘e yakın bayisi, 2100’den fazla satış noktası ve 1500’ün üzerinde servis teknisyeni bulunmaktadır. 600’ün üzerinde çalışanı bulunan ve her zaman ileri teknoloji ile üretim yapmayı hedefleyen Baymak, 2013 yılı itibarıyla %100 BDR Thermea Grup şirketi haline gelmiştir. Merkezi Hollanda olanda olan, BDR Thermea Grubu, iklimlendirme sektöründe Avrupa’nın 3.büyük şirketidir.

Baymak, ısıtma, soğutma, su ısıtıcıları, su teknolojisi ve yenilenebilir enerji kategorilerinde üretim, ihracat ve ithalat yapmaktadır. Isıtma ürün yelpaesinde yoğuşmalı kombi, duvar tipi ve yer tipi yoğuşmalı kazan, kat kaloriferi, panel radyatör, havlu radyatör, vana ve genleşme tankları yer alırken, soğutma split klimalar, salon tipi klimalar ve ısı pompaları ile tüketicilere ulaşmaktadır. Yenilenebilir enerji alanında; güneş kolektörleri, biomass kazanlar, biodiesel brülörler, fotovoltaik sistemler ile sektördeki yerini alırken, su ısıtıcıları ve su teknolojileri alanında ise termosifon, termoboyler, gazlı şofben, boylerler, sirkülasyon pompaları, dalgıç pompalar, atık su pompaları, çok kademeli kendinden emişli santrifuj pompalar ve hidroforlar ile Baymak/BDR Thermea güvencesini kullanıcılarına sunmaktadır.

Baymak geniş ürün gamı ile Çin’den Uruguay’a uzanan coğrafyada 65 ülkeye ihracat yapmaktadır. Kaliteli ürün yelpazemiz ve tecrübeli servis ekibimiz ile farklı pazarların ihtiyaçlarına hızlı bir şekilde cevap verebiliyoruz. İhracatta hedefimiz, Baymak'ın içinde bulunduğu her pazarda uzun vadeli ortaklıklar yaratmaktır. Baymak sahip olduğu yüksek teknik uzmanlık sayesinde, ürünlerini uluslararası pazarların özel ihtiyaçlarına göre adapte edebilmektedir.

Misyon:Genç yaş ortalamasına sahip donanımlı kadrosuyla, Türkiye’nin yükselen hedeflerine katkıda bulunmak, hizmet verdiği İklimlendirme sektöründe BDR THERMEA’nın teknolojik gücünü de arkasına alarak sektördeki liderliğini sürdürmektir. Bu misyona hizmet etmek için rekabetçi, kurumsallaşmış, yatırım gücü olan, değişimlere hızlı ve sağlıklı tepkiler verebilen bir şirket olarak varlığını devam ettirmeyi amaçlar.

Vizyon:İklimlendirme sektöründe Türkiye sınırları içindeki liderliğimizi dünyaya taşımak ve 2023 yılında Baymak markasının dünyanın en değerli ilk 10 markası arasında yer almasıdır.

Değerler: Dürüst, Yenilikçi, Samimi, Güvenilir, Adil, Şeffaf

BAYMAKHAKKINDA
01.

BAYMAK HAKKINDA

İklimlendirme sektöründe 50 yılı aşkın köklü bir geçmişe sahip olan Baymak, Tepeören’de toplam 60.000 m2 alan üzerinde, iki üretim tesisi ile faaliyet göstermektedir. Türkiye’nin önde gelen üreticilerinden olan Baymak’ın Türkiye genelinde, 1000‘e yakın bayisi, 2100’den fazla satış noktası ve 1500’ün üzerinde servis teknisyeni bulunmaktadır.

02.

TARİHÇE

  • 1969 – Baymak kuruldu.
  • 1969 – İlk brülör satışı yapıldı.
  • 1970 – Kat kaloriferi, piston pompalı hidrofor ve termosifon ile Baymak ilk ürünlerini üretmeye başladı.
  • 1990 – İlk kombi satışı yapıldı.
  • 1994 – İlk klima satışı yapıldı.
  • 1996 – İlk ihracat Kazakistan’a yapıldı.
  • 2002 – Baxi ile ortaklık kuruldu.
  • 2004 – Üretim kapasitesi artırıldı ve Tuzla'ya taşınıldı.
  • 2007 – Tuzla’ya ikinci fabrika kuruldu.
  • 2008 – İlk kombi üretimi yapıldı.
  • 2010 – Yoğuşmalı kombi üretimi başladı.
  • 2013 – Baymak, %100 BDR Thermea Group şirketi oldu.
  • 2013 – Yoğuşmalı kazanda Lectus markasıyla pazar lideri oldu.
  • 2015 – Orange Store konsept lansmanı yapıldı ve ilk Orange Store bayisi açıldı.
  • 2016 – Baymak ilk defa A.L.F.A. Awards iklimlendirme sektöründe müşteri memnuniyetini en iyi yöneten marka ödülünü aldı.
  • 2016 – Baymak, BDR Group şirketlerin arasında Yalın Üretim konusunda ‘’Excellence Awards’’ 1.lik ödülünü aldı.
  • 2018 – Baymak Akademi açıldı.
  • 2018 – Baymak BDR Group’un ana boyler üreticisi oldu.
TARİHÇE
02.

TARİHÇE

03.

CEO'NUN MESAJI

Hızla gelişen yeni teknolojilerle hayatımızın her alanında daha fazla karşılaşmaya başladık.

Tüketicilerin bilinçlendiği, daha fazla kendilerini anlayan, ihtiyaçlarına cevap veren ve özel çözümler sunan markaları tercih ettiği bir dünyada yaşıyoruz artık. Biz de bu anlayışla, 2013 yılında sektöründe Avrupa’nın öncü gruplarından BDR Thermea satın almasıyla başlayan değişim sürecinde Baymak’ı “insanı anlamak” üzerine inşa ettik. İşimiz insana dokunmak, anlamak, iletişimde olmak, sürekli gelişime ve birlikteliğe sahip çıkmak. Baymak’ın değerleri insana saygılı, adil, şeffaf, dürüst ve yenilikçi olmayı gerektiriyor. Bu önemli değerleri hayata geçirmek için BDR Thermea’nın küresel gücünü de arkasına alan Baymak, sektörde hızlı, dinamik ve modern yapısıyla fark yaratıyor.

Bugün Türkiye’yi bir uçtan bir uca saran 1.000’e yakın bayisi, 2.100’den fazla satış noktası, 1.500’ün üzerinde servis teknisyeni ve tüm çalışanlarıyla Baymak Ailesi’nin önceliği her zaman müşterileri memnuniyetini en üst seviyede tutmaktır. Sektörünün öncü firmalarından biri olarak Baymak, Türkiye’de kazanan, kazandığını bu ülke topraklarında yatırıma dönüştüren yapısıyla sektöre örnek olmaya devam ediyor.

Ender Çolak
CEO
CEO'NUNMESAJI
03.

CEO'NUN MESAJI

Hızla gelişen yeni teknolojilerle hayatımızın her alanında daha fazla karşılaşmaya başladık. Tüketicilerin bilinçlendiği, daha fazla kendilerini anlayan, ihtiyaçlarına cevap veren ve özel çözümler sunan markaları tercih ettiği bir dünyada yaşıyoruz artık.
Ender Çolak
CEO
04.

BDR THERMEA

BDR Thermea iklimlendirme sektörünün 3 dev firması olan Baxi Group, De Dietrich ve Remeha Group’un 2009 yılının sonunda güçlerini birleştirmesiyle meydana gelmiştir. Grubun merkezi Hollanda’da Apeldoorn’da bulunmaktadır. 3 dünya devi firmanın birleşmesiyle oluşan BDR Thermea’nın, Avrupa çapında yaklaşık 6 bin beş yüz çalışanı vardır. 1,7 milyar Euro seviyelerinde senelik ciroya sahiptir. İngiltere, Fransa, Almanya, Hollanda, İtalya ve Doğu Avrupa ülkelerinde lider konumdadır. Bunun yanı sıra Türkiye, Rusya, Kuzey Amerika ve Çin pazarlarında da güçlü pozisyonlara sahip BDR Thermea 82 ülkede faaliyetlerine devam etmektedir. Grubun bünyesinde Baxi, De Dietrich, Remeha, Brötje, Chappée ve Baymak gibi güçlü markalar bulunmaktadır.

Daha fazla bilgi için… bdrthermeagroup.com

BDRTHERMEA
04.

BDR THERMEA

BDR Thermea iklimlendirme sektörünün 3 dev firması olan Baxi Group, De Dietrich ve Remeha Group’un 2009 yılının sonunda güçlerini birleştirmesiyle meydana gelmiştir.

Daha fazla bilgi için: bdrthermeagroup.com

05.

SOSYAL SORUMLULUK VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİLİK

Baymak olarak tüm faaliyetlerimizi ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerini sorumluluk anlayışı içinde yönetiriz ve bu faaliyetlerde her zaman toplumumuzun gelişimine katkıda bulunmayı hedefleriz.

Sosyal sorumluluk anlayışımızı ve bu konudaki önceliklerimizi toplum ve çevre için en iyi olanı dikkate alarak belirleriz.

Kurum içinde çalışanlar arasında dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, inanç, din, mezhep, yaş, fiziksel engel ve benzeri nedenler ile ayrımcılık yapılmasını kabul etmeyiz. İşbirliğini destekleyici, pozitif ve uyumlu bir çalışma ortamı yaratıp çatışma ortamlarını önleyerek farklı inanç, düşünce ve görüşe sahip kişilerin uyumlu bir biçimde çalışmalarını sağlarız. Tüm çalışanlarımızın insan onuruna uygun çalışma koşullarında, sağlıklı ve güvenli bir ortamda çalışma hakkı olduğuna inanırız. Çalışanlarımız bizim en değerli varlığımızdır ve çalışanlarımızın güvenliğini sağlamak ve korumak en öncelikli iş hedefimizdir. Kurumsal sosyal sorumluluk ilkesi çerçevesinde toplumumuzun gelişimi için çaba gösteririz. Çalışanlarımızı, sosyal sorumluluk bilinciyle yer alacakları uygun sosyal ve toplumsal faaliyetlere gönüllü olmaları konusunda destekleriz. Her türlü faaliyetimizden doğabilecek çevresel etkileri sorumluluk bilinciyle yönetiriz. Şirketimiz, faaliyetlerinin çevresel etkilerini en az noktaya indirecek her türlü iyileştirme ve geliştirme çalışmalarını belirlemek ve uygulamak ile yükümlüdür.

SOSYALSORUMLULUKVESÜRDÜRÜLEBİLİRLİLİK
05.

SOSYAL SORUMLULUK VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİLİK

Baymak olarak tüm faaliyetlerimizi ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerini sorumluluk anlayışı içinde yönetiriz ve bu faaliyetlerde her zaman toplumumuzun gelişimine katkıda bulunmayı hedefleriz.

Sosyal sorumluluk anlayışımızı ve bu konudaki önceliklerimizi toplum ve çevre için en iyi olanı dikkate alarak belirleriz.

06.

BAYMAK AKADEMİ

Eğitimin gücünü kullanarak sektörde sadece bugünü değil, geleceği de düşünen Baymak, teknik donanım kadar hizmet sürecinde de en yüksek memnuniyeti sağlamak için çalışmalarına devam ediyor.

Sektörün geleceğine yaptığı yatırımlara her geçen gün yenisini ekleyen Baymak, sadece Baymak ailesinin değil tüm sektör çalışanlarının ve gelecek nesillerin, konusunda en üst donanıma sahip ve insana değer veren bir anlayışla hizmet vermesi için Baymak Akademi’yi hayata geçirdi.

Baymak Akademi’deki eğitimlerin hedefi, sahanın ve teorinin ihtiyaç duyduğu uygulamalı eğitimlere destek olmak. Bu nedenle Baymak Akademi çatısı altında eğitimler sözlü ve ekrana yansıyan görüntülerin ötesinde bizzat cihazlara dokunarak, sistemler üzerinde uygulamalı olarak gerçekleştiriliyor.

Baymak Akademi’de ısıtma grubu içerisinde kombi ve kazandan doğalgaz sobasına, su grubu içerisinde yangın hidroforlarından sirkülasyon pompalarına, sıcak su hazırlayıcı grubu, soğutma cihazları, sistem yardımcı ekipmanları, otomasyon üniteleri ve geleceğin ürünleri yenilenebilir enerjiyi kapsayan 54 adet ürün, 9 adet otomasyon ve 5 tesisat bağlantı ünitesiyle birlikte 68 parçalık bir otomasyon sistemi bulunuyor.

Tüm katılımcılar için eğitimlerin ücretsiz olduğu Baymak Akademi bünyesinde; çağrı merkezi eğitimleri, yetkili servis personeli eğitimleri, bayi ve satış kanalı eğitimleri, tesisatçı eğitimleri, proje ve gaz dağıtım firmalarına hazırlanan özel eğitimlerin yanı sıra üniversite ve teknik meslek lisesi öğrencilerine müfredat paralelinde geliştirilen eğitimler veriliyor.

BAYMAKAKADEMİ
06.

BAYMAK AKADEMİ

Eğitimin gücünü kullanarak sektörde sadece bugünü değil, geleceği de düşünen Baymak, teknik donanım kadar hizmet sürecinde de en yüksek memnuniyeti sağlamak için çalışmalarına devam ediyor.

Sektörün geleceğine yaptığı yatırımlara her geçen gün yenisini ekleyen Baymak, sadece Baymak ailesinin değil tüm sektör çalışanlarının ve gelecek nesillerin, konusunda en üst donanıma sahip ve insana değer veren bir anlayışla hizmet vermesi için Baymak Akademi’yi hayata geçirdi.

07.

KALİTE VE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ POLİTİKAMIZ

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ve ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi, konulan hedefleri destekler doğrultuda oluşturulmuş olup sürekli iyileştirilmesi ve denetlenmesi sağlanmaktadır.

  • Faaliyetlerimizi gerçekleştirirken mevcut mevzuata ve standartlara uyarak son kullanıcı ve paydaşların memnuniyetini sağlamayı
  • Geliştirdiği yeni iş modelleri sayesinde hizmette farklılık yaratarak her zaman pazarı yönlendiren konumda olmayı, bu farklılığını kurmuş olduğu kalite Yönetim Sistemine entegre etmeyi,
  • Müşteriden gelen her geri bildirimin ele alınması, incelenmesi değerlendirilmesi için eğitimler vererek, kurduğu Baymak Akademi ile uzman kadrolar oluşturmayı ve yurdumuzda eksikliği oldukça hissedilen vasıfsız işgücünü eğitip kalifiye hale getirerek bu konuda diğer kuruluşlara önderlik etmeyi,
  • 7/24 Çağrı Merkezi hizmetimiz ve geniş servis ağımız ile 7 gün 24 saat boyunca tüketicinin ihtiyacını en kısa süre içinde karşılamayı,
  • Müşteri şikâyetlerini sistematik olarak takip ederek en hızlı şekilde sonuçlandırmayı ve müşteriye zamanında doğru bilgilendirme yapmayı,
  • Müşterilerimize ait kişisel verilerin, müşteri onayı olmadan 3. kişi ve kuruluşlarla paylaşılmayacağını,
  • Belirlenen hedeflere ulaşmak için gerekli olan tüm bilgi ve kaynakları sağlayarak sürekli iyileştirme yaklaşımı ile tüm süreçlerimizdeki verimliliğin uluslararası düzeyde rekabet edebilecek seviyeye yükseltilmesini taahhüt ederiz.


Taahhüt ederiz,
Ender ÇOLAK
Genel Müdür

KALİTEVEMÜŞTERİMEMNUNİYETİPOLİTİKAMIZ
07.

KALİTE VE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ POLİTİKAMIZ

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ve ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi, konulan hedefleri destekler doğrultuda oluşturulmuş olup sürekli iyileştirilmesi ve denetlenmesi sağlanmaktadır.

SERTİFİKALARIMIZ
08.

SERTİFİKALARIMIZ

Ürünlere ait CE, TSE ve diğer kalite belgelerine
"Ürünler" bölümünden ulaşabilirsiniz.

09.

ÇEVRE VE ENERJİ POLİTİKALARIMIZ

Baymak, yeni nesillere daha yaşanabilir ve sürdürülebilir bir dünya bırakabilmek için ürettiği ürünlerin tasarımından, bertarafına kadar geçen süreçte; çevre ve enerji ile ilgili uymakla yükümlü olduğumuz uygulanabilir yasal ve diğer şartlara uyarak;

  • Çevreye olan duyarlılığımızdan ödün vermeden çevre kirliliğini önlemeye yönelik çalışmalarda bulunmayı ve enerji performansımızı sürekli arttırmayı,
  • Son teknolojik gelişmeleri de takip ederek; üretimde enerji verimliliğini sağlamayı, daha az hammadde ve doğal kaynak tüketmeyi ve enerji verimli ürünler üretmeyi sağlayacak tasarım ve yatırımlar yapmayı,
  • Çevre bilincinin ve enerji verimliliği farkındalığının artırılması amacı ile eğitimler düzenlemeyi,
  • Geri dönüştürülebilir, enerji verimliliği sağlayan ürünleri / hizmetleri satın almayı ve üretmeyi,
  • Sıfır atık yönetimini benimseyerek, atıkların kaynağında ayrıştırılarak geri kazanımını ve çevreye duyarlı yöntemler kullanılarak bertarafını sağlamayı
  • Üretimden ve düzenli faaliyetlerden kaynaklanan karbon salınımının azaltılması için önlemler almayı,
  • Çevre ve Enerji yönetim süreçleriyle ilgili bilginin kurum içinde ve dışında tüm paydaşlar ile paylaşımını garanti altına almayı,
  • Çevre ve Enerji yönetim sistemleri kapsamında belirlenen amaç ve hedeflere ulaşmak için gerekli olan tüm bilgi ve kaynakları sağlamayı sürekli iyileştirmeyi taahhüt ederiz.


Taahhüt ederiz,
Ender ÇOLAK
Genel Müdür
ÇEVREVEENERJİPOLİTİKALARIMIZ
09.

ÇEVRE VE ENERJİ POLİTİKALARIMIZ

Baymak, yeni nesillere daha yaşanabilir ve sürdürülebilir bir dünya bırakabilmek için ürettiği ürünlerin tasarımından, bertarafına kadar geçen süreçte; çevre ve enerji ile ilgili uymakla yükümlü olduğumuz uygulanabilir yasal ve diğer şartlara uyarak;

10.

İŞ SAĞLIĞI GÜVENLİĞİ

Baymak, insana ve çevreye olan hassasiyeti ile sağlıklı ve güvenli bir iş ortamı yaratmayı ilke edinmiştir.

  • Son teknolojik gelişmeleri de takip ederek iş kazası ve meslek hastalığına neden olabilecek tehlikeli durum ve davranışların mevcut ve olası risklerini tespit ederek ortadan kaldırmayı, bu amaçla her türlü tedbiri almayı,
  • İş Sağlığı ve Güvenliği faaliyetleri kapsamındaki uygunluk yükümlülüklerimizi yerine getirmeyi,
  • İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda tüm çalışanlara eğitim verilmesini ve paydaşlarımızın bilinçlendirilmesini sağlamayı,
  • Sıfır iş kazası ve sıfır meslek hastalığı hedefini benimseyerek gerekli önlemleri almak suretiyle verimliliğimizi artırmayı,
  • İş sağlığı ve güvenliği kapsamında belirlenen amaç ve hedeflere ulaşmak için gerekli olan tüm bilgi ve kaynakları sağlayarak, sistemin sürdürülebilir olmasını sağlamayı ve sürekli iyileşmeyi taahhüt ederiz.


Taahhüt ederiz,
Ender ÇOLAK
Genel Müdür
İŞSAĞLIĞIGÜVENLİĞİ
10.

İŞ SAĞLIĞI GÜVENLİĞİ

Baymak, insana ve çevreye olan hassasiyeti ile sağlıklı ve güvenli bir iş ortamı yaratmayı ilke edinmiştir.

11.

KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI

Kişisel verilerin korunması ve gizililik politikası dökumanına linkten ulaşabilirsiniz.

12.

BİLGİ TOPLUMU HİZMETLERİ

Bilgi Toplumu Hizmetlerine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.